Grupa 4

Sowy

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej realizowany w gr. IV na wrzesień

TEMATY TYGODNIOWE:

I DARY JESIENI II DBAMY O ZDROWIE III JESIENIĄ W PARKU I W LESIE IV ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

Zadania:

  • rozróżnianie i nazywanie warzyw rosnących w Polsce i w innych regionach świata; ;
  • ćwiczenie umiejętności określania głoski w nagłosie nazw niektórych warzyw oraz liczenia głosek w słowach; ;
  • utrwalenie zasad bezpiecznego grzybobrania, odróżnianie grzybów jadalnych i niejadalnych;
  • zapoznanie ze skutkami spożywania nieznanych (trujących) grzybów; ;
  • wprowadzenie litery A, a na przykładzie wyrazu aparat; rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową; ćwiczenie umiejętności wyróżniania litery a w wyrazach;
  • doskonalenie wiedzy dzieci na temat przetworów przygotowywanych z owoców i warzyw; ;
  • doskonalenie kompetencji językowych poprzez tworzenie rymów;
  • utrwalenie zasad zdrowego stylu życia, kształtowanie umiejętności różnicowania produktów zdrowych i niezdrowych; ;
  • promowanie zdrowego stylu życia;
  • rozwijanie ogólnej sprawności dzieci poprzez udział w zabawach ruchowych;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu, wprowadzenie liczby i cyfry 2;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie;
  • kształcenie sprawności manualnej rąk i wyobraźni twórczej dzieci; ;
  • zachęcanie do zgodnego i czynnego uczestnictwa w zabawach;
  • utrwalenie informacji dotyczących zmian zachodzących jesienią w przyrodzie; ;
  • wprowadzenie litery i na przykładzie wyrazu igła; ;
  • rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową; ;
  • rozwijanie wrażliwości na problemy ludzi i zwierząt;
  • wprowadzenie litery e, E; ;
  • wdrażanie do nawyku utrzymania prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego;
  • doskonalenie samodzielnego dostosowywania stroju do panującej pogody.;