Grupa 4

Misie

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej realizowany w gr.IV na kwiecień

TEMATY TYGODNIOWE:

I. DZIEŃ DZIECKA.
II. WAKACJE TUŻ, TUŻ.
III. KOLORY LATA.
IV. DO SZKOŁY!

Zadania:

  • Wypowiada się na interesujący je temat;
  • Słucha krótkich utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące ich treści;
  • Czyta globalnie wyrazy: festyn, foka , szkoła;
  • Układa zdania na określony temat;
  • Wyodrębnia słowa w zdaniu;
  • Dokonuje analizy i syntezy sylabowej, wyróżnia głoski w nagłosie i w wygłosie;
  • Dokonuje analizy i syntezy głoskowej prostych wyrazów;
  • W sposób kulturalny zwraca się do osób dorosłych;
  • Wie, jakie prawa mają dzieci na świecie;
  • Obserwuje najbliższe otoczenie i wypowiada się na temat obserwacji;
  • Dokonuje porównania różnych miejsc wypoczynku podczas wakacji; wskazuje podobieństwa i różnice;
  • Wymienia i wskazuje niebezpieczeństwa jakie grożą, gdy nie przestrzega się zasad;
  • Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla danej pory roku;
  • Klasyfikuje przedmioty z uwzględnieniem części wspólnej zbiorów;
  • Wskazuje swoją lewą rękę i oznacz ją za pomocą odblasku;
  • Dobrze orientuje się na kartce papieru;
  • Posługuje się liczebnikami w zakresie 9 z uwzględnieniem kierunku liczenia;
  • Układa gry planszowe;
  • Gra w różne gry planszowe z wykorzystaniem dwóch kostek do gry;
  • Dokonuje uogólnienia sklasyfikowanych przedmiotów;
  • Kontynuuje rozpoczęty rytm dwuelementowy, trzyelementowy, czteroelementowy;
  • Podejmuje próby rozwiązywania prostych zadań z treścią;
  • Obrazuje liczebność zbioru za pomocą zbiorów zastępczych; tworzy zbiory równoliczne;
  • Konstruuje różnorodne budowle z klocków według własnego pomysłu;
  • Prawidłowo trzyma narzędzie malarskie; i pisarskie;
  • Rysuje i maluje na dowolny temat;
  • Swobodnie posługuje się kredkami i nożyczkami;
  • Rysuje w tunelu i po śladzie;
  • Kreśli linie poziome i pionowe, ukośne i pętelki na ograniczonej powierzchni;
  • Śpiewa piosenki w grupie i indywidualnie;
  • Uczestniczy w zabawach tanecznych- porusza się w rytm określonej muzyki, wykonuje zaprezentowane ruchy;
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;
  • Doskonali sprawność motoryczną ( szybkość, siłę, skoczność) umiejętność rzutu do celu i umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych;
  • Bawi się na przedszkolnym placu zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego w sposób bezpieczny;
  • Potrafi bezpiecznie przejść przez ulicę w grupie;