Grupa 5

Tygryski

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej dla gr. V na maj

TEMATY TYGODNIOWE:

I. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA
II. NA ŁĄCE
III. MOJE ZWIERZĄTKO
IV. MAMA I TATA

Zadania:

  • wypowiada się w sposób logiczny, uzasadniając swoją zdanie lub wybór;
  • dokonuje porównania, np. sposobu powstawania książki dawniej i dziś;
  • posługuje się pojęciami: encyklopedia, album, księgarnia, biblioteka, łąka, weterynarz, owady, ssaki;
  • interesuje się książkami, czasopismami i chętnie z nich korzysta;
  • wyróżnia głoski ł, y w śródgłosie, wygłosie i w nagłosie;
  • usprawnia aparat mowy w zabawach w zakresie gimnastyki buzi i języka;
  • czyta globalnie wyrazy: komary, łapa;
  • rozpoznaje i nazywa litery : c, C, y;
  • układa z rozsypanki literowej wyrazy według wzoru i pamięci;
  • czyta proste teksty wyrazowo- obrazkowe;
  • stosuje zasady właściwego obchodzenia się z książką;
  • obserwuje zachowanie owadów z wykorzystaniem lupy;
  • nazywa charakterystyczne zwierzęta i rośliny występujące na łące;
  • aktywnie uczestniczy w organizowaniu uroczystości dla rodziców z okazji ich święta;
  • posługuje się umownymi środkami płatniczymi podczas zabawy w sklep;
  • różnicuje i nazywa kierunki w przestrzeni i na kartce;
  • posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi co najmniej w zakresie 10;
  • mierzy odległości, długość za pomocą umownej miarki i porównuje otrzymane długości i zastosowaniem pojęć : dłuższy , krótszy, bliżej, dalej;
  • doskonali umiejętność ilustrowania i rozwiązywania zadań z treścią;
  • posługuje się liczbami 0-9 do określania liczebności zbiorów;
  • wykonuje prace plastyczne z różnorodnych materiałów;
  • tworzy obraz przez dorysowywanie, doklejanie elementów do podanego kształtu, plamy;
  • odwzorowuje według wzoru litery ł, y oraz cyfrę 0 na tabliczce suchościeralnej;
  • tańczy różne układy taneczne;
  • tworzy improwizacje ruchowe do muzyki klasycznej;
  • rozwija koordynację ruchową, dużą motorykę i umiejętność współpracy podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych;
  • doskonali umiejętność utrzymania równowagi podczas zabaw na ławeczce;
  • sprawnie rzuca i chwyta piłkę;
  • rozumie niebezpieczeństwo płynące z włączania urządzeń elektrycznych przez dzieci.