Grupa 5

Delfinki

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej dla gr. V na maj

TEMATY TYGODNIOWE:

  1. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA.
    W tym tygodniu rozmawiamy na temat roli, jaka odgrywają w naszym życiu książki. Poznajemy różne rodzaje książek, a także zawody związane z ich powstawaniem: pisarz, autor, ilustrator, grafik, redaktor, drukarz. Odwiedzimy księgarnię i bibliotekę. Stworzymy w przedszkolu kącik książki. Bawimy się w bibliotekę i księgarnię, wykorzystując symbole monet. Wymyślamy tytuły książek i tworzymy dla nich okładki. Poznajemy liczbę 9. Uczymy się określać, który element jest pierwszy, a który drugi z kolei, ile jest elementów, odkładamy i zabieramy elementy tak, aby zostało 9 elementów. Uczymy się pisać cyfrę 9 .Próbujemy czytać wyrazy z poznanych liter : O, A, L, M, E,T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F.
  2. NA ŁACE.
    W tym tygodniu rozmawiamy na temat łąki i jej mieszkańców. Przy pomocy lup obserwujemy i nazywamy rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę, m. in. Owady. Szukamy nazw łąkowych roślin w atlasach roślin i stworzyliśmy „ Zielnik”. Zbieramy informacje na temat m. in. Kretów i żab. W przedszkolu zorganizujemy „ Kącik dla łąki” , w którym zbieramy publikacje na temat łąki i jej mieszkańców, a także zdjęcia roślin i zwierząt zamieszkujących łąkę. Wykorzystując rozmaite materiały plastyczne, tworzymy prace z motywami łąki. Poznajemy liczbę 0. Uczymy się dokładać i zabierać elementy ze zbioru tak, aby zostało ich 0. Uczymy się pisać cyfrę 0. Poznajemy literę ł, Ł, jak łapa lub Łucja. Uczymy się wysłuchiwać głoskę ł na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. . Próbujemy czytać wyrazy z poznanych liter : O, A, L, M, E,T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F, Ł.
  3. MOJE ZWIERZĄTKO.
    W tym tygodniu rozmawiamy na temat zwierząt, jakie hodujemy w domu lub jakie chcielibyśmy mieć. Opowiadamy o zabawach ze swoimi ulubieńcami. Udajemy zwierzątka podczas zabaw dydaktycznych, ruchowych i muzycznych. Dokonujemy analizy i syntezy słuchowej i głoskowej nazw zwierząt. Odwiedzimy sklep zoologiczny i lecznicę weterynaryjną. Poznajemy pracę weterynarza i dowiadujemy się , na czym polega. Zbieramy informacje na temat zwierząt egzotycznych i stworzymy „ Kącik zoologiczny”. Rozmawiamy na temat zagrożeń związanych ze spotkaniem z nieznajomym zwierzęciem i odpowiedniego zachowania w takich sytuacjach. Poznajemy liczbę 10. Uczymy się określać, który element jest pierwszy, a który drugi z kolei, ile jest elementów, dokładamy i zabieramy elementy tak, aby zostało 10 elementów. Uczymy się pisać cyfrę 10. Poznajemy literę z, Z występującą w wyrazach: zebra, Zenek. Uczymy się wysłuchiwać głoskę z w środku i na końcu podawanych wyrazów. Próbujemy czytać wyrazy z poznanych liter : O, A, L, M, E,T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F, Ł.
  4. MAMA I TATA.
    W tym tygodniu rozmawiamy na temat rodziny i różnych zawodów wykonywanych przez rodziców. Zastanawiamy się też, jak możemy pomagać rodzicom w domowych obowiązkach. Rozwiązujemy zagadki na temat urządzeń domowych, uczymy się czytać globalnie ich nazwy. Rysujemy portrety swoich najbliższych i rodziców przy pracy. Przygotowujemy uroczystość Święto Rodziny- uczymy się piosenek, wierszy, przygotowujemy upominki dla naszych rodziców. Klasyfikujemy przedmioty ze względu na ich określone cechy, przeliczamy je, porównujemy liczebność zbiorów. Próbujemy czytać wyrazy z poznanych liter : O, A, L, M, E,T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F, Ł, Z.