Grupa 5

Delfinki

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej dla gr. V na październik

TEMATY TYGODNIOWE:

  1. W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH.
    W tym tygodniu zajmujemy się zdrowiem. Dowiadujemy się, co powinniśmy jeść, by mieć dużo siły i energii, i jak się ubierać, żeby nie zachorować. Poznajemy różne dyscypliny sportowe, nazywamy sportowców, którzy je uprawiają, dowiadujemy się co to jest olimpiada sportowa i co oznaczają olimpijskie koła. Rozpoznajemy różne gabinety lekarskie oraz narzędzia niezbędne w pracy lekarzy różnych specjalności ( pediatra, stomatolog, laryngolog).
  2. JESIENIĄ W PARKU.
    W tym tygodniu poznajemy jesienny park. Zastanawiamy się, po czym poznajemy, że jesteśmy w parku. Nazywamy jesienne kolory oraz rośliny i zwierzęta, które można spotkać jesienią w parku. Uczymy się rozpoznawać drzewa, ich liście oraz owoce i nasiona. Układamy rytmy z liści, kasztanów i żołędzi, robimy korale z jarzębiny. Poznajemy literę a jak aparat lub Ala. Odszukujemy litery a, A w tekstach , uczymy się je kreślić.
  3. JESIENIĄ W LESIE.
    Poznajemy jesienny las, jego roślinność i mieszkańców. Dowiadujemy się, że niektóre zwierzęta zapadają w zimowy sen. Poznajemy zasady zachowania się w lesie. Uczestniczymy w zabawach z wykorzystaniem materiału przyrodniczego: kasztanów, żołędzi, liści, gałęzi, szyszek itp. Klasyfikujemy je, przeliczamy, dokładamy lub odkładamy tak, aby otrzymać podaną liczbę elementów. Poznajemy literę l, L, jak las lub Leon. Uczymy wysłuchiwać się głoskę l na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Podejmujemy próby czytania wyrazów z poznanych liter : O, L, A.
  4. PRZYGOTOWANIE DO ZIMY.
    Rozmawiamy o jesiennych przetworach. Omawiamy warzywa i owoce, z których można zrobić soki, kompoty, dżemy, powidła, marmoladę. Wspólnie robimy kompoty z owoców- śliwki, jabłka, gruszki. Klasyfikujemy owoce i warzywa, przeliczamy je, dokładamy lub odkładamy tak, aby otrzymać podana liczbę elementów. Poznajemy liczbę 1, a także jej zapis graficzny , czyli cyfrę 1.odpowiadamy na pytania : ile jest elementów, oraz który z kolei jest wskazany element. Poznajemy literę m, M jak mama lub Marta. Uczymy się wysłuchiwać głoskę m na początku, w środku i na końcu podanych wyrazów. Próbujemy czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M.