WRZESIEŃ 2022

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

I WITAMY W PRZEDSZKOLU!
II W PRZEDSZKOLU
III NASZE PRZEDSZKOLE
IV JESTEM BEZPIECZNY
V POMOCNA DŁOŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

– poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

– ustalenie podstawowych zasad zachowania w grupie;

– nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;

– nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu;

– uświadamianie roli osób dorosłych w życiu przedszkola/szkoły i szacunku do wykonywanej przez nie pracy;

– poznanie zawodów w otoczeniu dziecka (pracownicy przedszkola/szkoły);

– poznawanie zawodów służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa (policjant, ratownik, strażak);

– rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie;

– kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

– posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała: prawa, lewa, w prawo, w lewo, nad, pod, przed, za, między;

– kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;

– rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie, dłuższego wypowiadania się na temat ilustracji;

– rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);

– rozwijanie percepcji słuchowej przez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, u, i, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

– wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu/szkole i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, zasad bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem;

– kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów.